Normele metodologice pentru programul Prima Casa 2017 au fost adoptate prin hotarare de Guvern, fiind prevazut faptul ca locuintele supuse consolidarii si/sau reducerii riscului seismic cu cinci ani inainte de contractarea creditelor pentru achizitionarea lor sunt asimilate locuintelor noi.

Programul ”Prima Casa” 2017 va avea alocat, conform strategiei, un plafon total de garantare de 2,67 miliarde de lei, din care 2,5 miliarde de lei reprezinta plafonul nou alocat printr-o Hotarare adoptata luni de Guvern, restul de 175,5 milioane lei reprezentand diferenta ramasa nealocata sau neutilizata din anul 2016.

Normele metodologice de implementare a programului „Prima Casa” au fost modificate prin introducerea unui set nou de definitii care se pot construi sau cumpara prin program.

”Prin locuinta noua, in sensul Programului «Prima Casa», se intelege orice imobil care respecta cerintele pentru a fi incadrat in categoria imobilelor cu destinatia de locuinta, receptionat la terminarea lucrarilor cu cel mult 5 ani inainte de data solicitarii creditului garantat. Locuintele supuse unor lucrari de interventie in vederea consolidarii si/sau reducerii riscului seismic cu cel mult 5 ani inainte de data solicitarii creditului garantat, vor fi asimilate locuintelor noi”, se arata intr-un comunicat al Executivului.

Fabrica Ford din Craiova trece printr-un proces de transformare necesar pregatirii uzinei pentru lansarea noului model EcoSport, moment programat pentru toamna acestui an, a anuntat ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Alexandru Petrescu, dupa o intalnire cu reprezentantii contructorului auto american.

Reprezentantii Ford au anuntat recent ca un numar de 190 de roboti noi sunt in curs de instalare in fabrica de la Craiova, compania pregatindu-se de productia noului model EcoSport.

Schimbarile au inceput inca din perioada de iarna, fiind vizate sectiile "Montaj General” si "Caroserii”.

Alexandru Petrescu a avut vineri o intalnire cu delegatia companiei Ford, condusa de Andrew McCall, vicepresedinte in cadrul Ford Europa pe relatii guvernamentale.

Carburantii au ajuns sa coste pe piata romaneasca, fara taxe, mai mult decat media din Uniunea Europeana in unele perioade din 2016, a declarat recent presedintele Consiliului Concurentei, care a anuntat o analiza a situatiei, dupa ce anterior se plangea de slaba concurenta din sector.

Asta desi Romania este printre putinele state europene care mai produce titei, dispune de capacitati mari de rafinare si chiar exporta carburanti in statele vecine.

Potrivit unei analize News.ro, principala cauza a preturilor mai mari decat ar fi normal din Romania este de natura legislativa, legislatia romaneasca impunand bariere birocratice, in primul rand legate de realizarea de stocuri, la intrarea pe piata a altor jucatori si limitand importul carburantilor ieftini din alte tari.

Legislatia privind stocurile de urgenta impune o bariera importanta la intrarea pe piata a unor noi jucatori. Astfel, legea 360/2013 privind constituirea si mentinerea unui nivel minim de rezerve de titei si de produse petroliere, in vigoare de la 24 decembrie 2013, prevede ca "obligatia constituirii si mentinerii stocurilor de urgenta revine operatorilor economici care introduc pe piata cantitati mai mari de 1.000 tone titei si/sau produse petroliere pe an".

Pagina 2 din 2